25 Ιουνίου 2026
Νέα απο το Θέρμο

Δημήτρης Κυριαζής στο ΤhermoΝews.gr: «Η ορεινή Ελλάδα είναι μια μεγάλη ευκαιρία για το μέλλον της χώρας» – Το μήνυμα από την επίσκεψη στον Δήμο Θέρμου

Με αφορμή την πρόσφατη επίσκεψή του στον Δήμο Θέρμου και στα ορεινά χωριά της περιοχής, ο Ειδικός Γραμματέας Ορεινών Περιοχών κ. Δημήτρης Κυριαζής μιλά στο ΤhermoΝews.gr για το όραμα, τις προκλήσεις και τις προοπτικές της ορεινής Ελλάδας.

Κατά την παρουσία του στο Θέρμο, ο κ. Κυριαζής είχε την ευκαιρία να συναντήσει εκπροσώπους της τοπικής αυτοδιοίκησης και κατοίκους, να καταγράψει από κοντά τις ανάγκες των ορεινών κοινοτήτων, αλλά και να γνωρίσει τις δυνατότητες ανάπτυξης ενός τόπου με ιδιαίτερο φυσικό και πολιτιστικό πλούτο.

Στη συνέντευξή του αναφέρεται στον ρόλο της νέας Ειδικής Γραμματείας Ορεινών Περιοχών, στην ανάγκη οι πολιτικές αποφάσεις να σχεδιάζονται μέσα από την επαφή με την κοινωνία, αλλά και στη σημασία της στήριξης των ανθρώπων που επιλέγουν να ζουν και να δημιουργούν στην ελληνική ύπαιθρο.

Όπως τονίζει, η ορεινή Ελλάδα δεν αποτελεί μια περιοχή που χρειάζεται απλώς διαχείριση, αλλά έναν χώρο με σημαντικές δυνατότητες που μπορεί να αποτελέσει μέρος της αναπτυξιακής πορείας της χώρας.

Ερ.: Κύριε Κυριαζή, γιατί επιλέξατε να ασχοληθείτε με τις ορεινές περιοχές;

Απ.: Μεγάλωσα έχοντας ισχυρούς δεσμούς με έναν ορεινό τόπο και γνωρίζω από πρώτο χέρι τις δυσκολίες αλλά και τη μοναδική ποιότητα ζωής που προσφέρει η ελληνική ύπαιθρος. Πιστεύω βαθιά ότι η ορεινή Ελλάδα δεν είναι ένα πρόβλημα προς διαχείριση, αλλά μια μεγάλη ευκαιρία για το μέλλον της χώρας. Γι’ αυτό και θεωρώ μεγάλη τιμή να υπηρετώ σήμερα αυτή την αποστολή.

Ερ.: Ποιος είναι ο σκοπός της νέας Ειδικής Γραμματείας Ορεινών Περιοχών;

Απ.: Η ίδρυση της Ειδικής Γραμματείας Ορεινών Περιοχών αποτελεί μια σημαντική θεσμική τομή. Για πρώτη φορά δημιουργείται ένας ενιαίος φορέας, και μάλιστα στο γραφείο του Πρωθυπουργού, με αποκλειστική αποστολή να αναδείξει τις ανάγκες, τις δυνατότητες και τις προοπτικές των ορεινών περιοχών της χώρας. Στόχος μας είναι η βιώσιμη ανάπτυξη των ορεινών μας κοινοτήτων, μέσω της χάραξης μιας ολοκληρωμένης κυβερνητικής στρατηγικής.

Ερ.: Ποιος ο ρόλος των ορεινών Δήμων σε αυτή τη στρατηγική;

Επέλεξα να ξεκινήσω τις επισκέψεις σε ορεινούς δήμους αμέσως μετά την ανάληψη των καθηκόντων μας γιατί πιστεύω βαθιά πως οι καλύτερες πολιτικές σχεδιάζονται στο πεδίο και όχι πίσω από ένα γραφείο στην Αθήνα. Γι’ αυτό ξεκίνησα ένα κύκλο επισκέψεων σε ορεινούς δήμους σε όλη τη χώρα, με στόχο να ακούσω τους ανθρώπους, να καταγράψω προκλήσεις αλλά και να αναδείξω καλές πρακτικές που μπορούν να αποτελέσουν παράδειγμα και για άλλες περιοχές. Προσδοκώ στη στενή συνεργασία με όλους τους ορεινούς Δήμους. Πρώτος σταθμός αυτής της περιοδείας ήταν ο δήμος Θέρμου.

Ερ.: Ποιες είναι οι εντυπώσεις σας λοιπόν από τον Δήμο Θέρμου;

Απ.: Το Θέρμο είναι ένας τόπος με σπάνια φυσική ομορφιά, πλούσια ιστορία και ανθρώπους που αγαπούν πραγματικά τον τόπο τους. Θέλω να σταθώ ιδιαιτέρως στο δήμαρχο, τον Σπύρο Κωνσταντάρα, έναν άνθρωπο που η αγάπη για τον τόπο του ξεχειλίζει από οτιδήποτε κάνει. Είδα σημαντικές αναπτυξιακές δυνατότητες, αλλά και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν καθημερινά οι ορεινές κοινότητες, ειδικά στο κομμάτι του ορεινού οδικού δικτύου. Διατέθηκε πρόσφατα από το Υπουργείο Εσωτερικών ένα σημαντικό κονδύλι για αυτό το σκοπό και οφείλουμε να το επισημάνουμε. Αυτό που κρατώ περισσότερο είναι η ανθεκτικότητα των ανθρώπων και η διάθεση συνεργασίας που συνάντησα.

Ερ.: Ποιο είναι το μεγαλύτερο δίδαγμα που παίρνετε από αυτές τις πρώτες επισκέψεις σας στην περιφέρεια;

Απ.: Ότι η Ελλάδα που βρίσκεται μακριά από τα μεγάλα αστικά κέντρα δεν ζητά προνόμια. Ζητά ίσες ευκαιρίες. Σε κάθε τόπο που επισκέπτομαι συναντώ ανθρώπους που επιμένουν να ζουν, να εργάζονται και να μεγαλώνουν τα παιδιά τους στον τόπο τους, με μεγάλο και πολύπλευρο, πολλές φορές, κόστος. Η δική μας ευθύνη είναι να κάνουμε αυτή την επιλογή ευκολότερη και πιο ελκυστική.

Ερ.: Υπάρχει μέλλον για τα ορεινά χωριά της χώρας;

Απ.: Είμαι απολύτως πεπεισμένος ότι υπάρχει. Αν δεν το πίστευα, δεν θα είχα αναλάβει αυτή τη θέση και δεν θα είχα αφήσει μια καριέρα χρόνων στον ιδιωτικό τομέα. Πιστεύω ότι βρισκόμαστε μπροστά σε ένα ιστορικό παράθυρο ευκαιρίας, με αρκετά όπλα στη φαρέτρα μας τα οποία και οφείλουμε να εκμεταλλευτούμε. Δηλαδή: καλή δημοσιονομική κατάσταση της χώρας, τεχνολογικές εξελίξεις που αίρουν σε κάποιο βαθμό γεωγραφικούς αποκλεισμούς, εξελίξεις στην Ε.Ε. με νέες στρατηγικές για το δικαίωμα παραμονής στον τόπο σου (“Right to stay”), την ίδια την θέσπιση της Γραμματείας Ορεινών Περιοχών και τέλος υποχώρηση της αστυφιλίας. Ολοένα περισσότεροι άνθρωποι επιθυμούν να παραμείνουν στον τόπο τους και ολοένα περισσότεροι άνθρωποι σκέφτονται σοβαρά το ενδεχόμενο μιας ζωής μακριά από την Αθήνα, σε μικρότερους τόπους. Η κυβέρνηση θα υποστηρίξει για πρώτη φορά αυτούς τους ανθρώπους με το λανσάρισμα μιας ειδικής, ψηφιακής πλατφόρμας τις επόμενες εβδομάδες, που θα συγκεντρώνει όλες τις διαθέσιμες πληροφορίες για κάθε περιοχή, ώστε ο ενδιαφερόμενος να έχει τα κατάλληλα δεδομένα για να πάρει τις αποφάσεις του.

Ερ.: Ποιο μήνυμα θα θέλατε να στείλετε στους κατοίκους του Δήμου Θέρμου;

Απ.: Ότι η φωνή τους ακούγεται. Η Ειδική Γραμματεία Ορεινών Περιοχών δημιουργήθηκε ακριβώς για να φέρει τις ανάγκες και τις προτεραιότητες των ορεινών περιοχών πιο κοντά στο κέντρο λήψης αποφάσεων. Θα συνεχίσουμε να βρισκόμαστε στο πεδίο, να ακούμε και να συνεργαζόμαστε με τις τοπικές κοινωνίες.

 

facebook

Ακολουθήστε το ThermoNews  στο Google News

 

Kάνετε Like στη σελίδα του ThermoNews.gr στο Facebook για να μαθαίνετε άμεσα  ό,τι συμβαίνει !

facebook

Σχετικές αναρτήσεις

Το Γυμνάσιο Θέρμου συμπληρώνει 100 χρόνια ιστορίας – Ζητούμε τη συμβολή σας στη δημιουργία του επετειακού μας αρχείου

Newsroom

Δήμος Θέρμου: Προσλήψεις 22 ατόμων για την παιδική κατασκήνωση Αγίας Σοφίας το 2026

Newsroom

Δήμος Θέρμου: Εκτός παράταξης δημάρχου η Κατερίνα Λάμπου – Ανεξάρτητη πλέον δημοτική σύμβουλος

Newsroom
Φόρτωση....