Νέες ανατιμήσεις στα ταχυκίνητα καταναλωτικά αγαθά (FMCGs) καταγράφηκαν στα σούπερ μάρκετ με την επιστροφή των μαθητών στα σχολεία, επιβαρύνοντας περαιτέρω το οικογενειακό εισόδημα, σύμφωνα με τις μετρήσεις της NielsenQ, που περιλαμβάνουν τα καταστήματα τροφίμων άνω των 100 τ.μ. σε Ηπειρωτική Ελλάδα, Κρήτη και νησιά, αλλά και το discount κανάλι.
Το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων παρουσίασε συνολικά αυξημένο τζίρο κατά 11,1% τις εβδομάδες πριν και μετά το άνοιγμα των σχολείων, άνοδος ωστόσο που οφείλεται σχεδόν εξολοκλήρου στις πληθωριστικές αναπροσαρμογές των τιμών για το σύνολο των ταχυκίνητων κατηγοριών και όχι στην αύξηση της κατανάλωσης. Οπως επισημαίνει η NielsenQ, αν εξαιρεθεί η λειτουργία νέων καταστημάτων, η ανάπτυξη στο συνολικό καλάθι ήταν πιο μετριοπαθής, στο 9,7%.
Προτιμήσεις
Σε ό,τι αφορά τις κατηγορίες προϊόντων που αγοράζουν περισσότερο οι καταναλωτές στα σούπερ μάρκετ είναι τα φρέσκα προϊόντα επί ζυγίω (+10,8%), αλλά και τα είδη bazaar (+3,8%). Βέβαια, παρά την αύξηση των πωλήσεων κατά 11,8% σε αξία, στο σύνολο της αγοράς, οι όγκοι παρουσίασαν σημαντικά μικρότερο ποσοστό ανάπτυξης, μόλις κατά 0,7%, υποδηλώνοντας ότι ο αυξημένος τζίρος προέρχεται από πληθωριστικές αναπροσαρμογές των τιμών για το σύνολο των ταχυκίνητων κατηγοριών.
Σχετικά με τα προϊόντα που συνδέονται με το άνοιγμα των σχολείων, τη μεγαλύτερη ανάπτυξη, και μάλιστα σε διψήφιο ποσοστό, εμφάνισαν το συσκευασμένο ψωμί (+29,2%), η γραφική ύλη (+14,7%), τα δημητριακά (+11,6%) και οι συσκευασμένοι χυμοί (+8,2%).