ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΩΣ ΒΑΣΙΚΟ ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΕΠΑΡΚΟΥΣ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑΣ ΤΩΝ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ ΤΩΝ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ.
Η εμπειρία της προετοιμασίας στα Λατινικά της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών.
Του Κωνσταντίνου Φ. Μαραγιάννη, Φιλολόγου
Διδάσκω το μάθημα των Λατινικών 40 χρόνια και κάθε χρονιά αποδεικνύεται στην πράξη ότι η καλή βαθμολογία συμβάλλει στην επιτυχία στο Πανεπιστήμιο, γιατί είναι, κατά κοινή ομολογία, ένα μάθημα εύκολο, με συγκεκριμένη ύλη διδασκαλίας και ζητούμενα που διδάσκονται στην Τάξη.
Και φέτος πετύχαμε το καλύτερο αποτέλεσμα και από τις πέντε (5) μαθήτριες της Ομάδας Προσανατολισμού στο Γενικό Λύκειο Θέρμου Αιτωλοακαρνανίας, πέτυχαν στο Πανεπιστήμιο οι τέσσερις (4).
Με συστηματική δουλειά , τεστ και επτά (7) επαναληπτικά διαγωνίσματα επιπέδου Πανελλαδικών Εξετάσεων ( και λίγο πιο δύσκολα ) οι μαθήτριες εντόπισαν, έγκαιρα, τυχόν αδυναμίες και ελλείψεις στη μελέτη τους και τις κάλυψαν.
Από τον πίνακα που ακολουθεί ( με το μέσο όρο των επτά (7) διαγωνισμάτων και τον βαθμό επίδοσης στις Πανελλαδικές) φαίνεται, ξεκάθαρα, ότι οι γραπτές δοκιμασίες έφεραν τους μαθητές στον ίδιο, σχεδόν, βαθμό που πέτυχαν στις Πανελλαδικές Εξετάσεις.
Το συμπέρασμα είναι ξεκάθαρο: το δημόσιο σχολείο, με τη συστηματική δουλειά των εκπαιδευτικών, τον προγραμματισμό και τον έλεγχο των μαθητών, μέσω γραπτών διαγωνισμάτων, μπορεί να προσφέρει στους μαθητές του όλες τις γνώσεις και τα εφόδια που χρειάζονται για υψηλή βαθμολογική επίδοση και επιτυχία στο Πανεπιστήμιο.
Βέβαια, είναι απαραίτητη η ανταπόκριση των μαθητών και η εμπιστοσύνη στους εκπαιδευτικούς του δημόσιου σχολείου που εργάζονται πραγματικά και δίνουν τον καλύτερο εαυτό τους για την πρόοδο και την επιτυχία των μαθητών τους.