Στην κυκλοφορία παραδόθηκε σήμερα το Μετρό Θεσσαλονίκης, με την τελετή των εγκαινίων που πραγματοποιήθηκε το μεσημέρι να σηματοδοτεί την έναρξη λειτουργίας ενός εμβληματικού έργου, το οποίο αλλάζει ριζικά τον συγκοινωνιακό χάρτη της πόλης.
Αμέσως μετά την ολοκλήρωση της ομιλίας του στην τελετή παράδοσης, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης μαζί με την Πρόεδρο της Δημοκρατίας, Κατερίνα Σακελλαροπούλου, και τους αρμόδιους υπουργούς μετέβη στο κέντρο ελέγχου και πάτησε συμβολικά το κουμπί, δίνοντας το σήμα για την εκκίνηση των πρώτων δρομολογίων.
Με το πάτημα του κουμπιού άνοιξαν ταυτόχρονα οι μπάρες και στους 13 σταθμούς του Μετρό για να μπορέσει ο κόσμος να επιβιβαστεί σε αυτό.
Κ. Μητσοτάκης: Σύμβολο προόδου – Τον Νοέμβριο του 2025 η επέκταση στην Καλαμαριά
Κατά την ομιλία του στην τελετή των εγκαινίων ο κ. Μητστοάκης τόνισε πως «αυτή η πολύ μεγάλη μέρα δεν προσφέρεται για πολλά λόγια». «Σήμερα μιλάει από μόνο του το ίδιο το έργο, το ίδιο το μετρό, το πιο σύγχρονο της Ευρώπης, όπως αξίζει στη Θεσσαλονίκη. Ένα έργο χειροπιαστό, που έως και την τελευταία στιγμή είμαι σίγουρος πως πολλοί δεν πίστευαν ότι θα γίνει» ανέφερε για να προσθέσει: «Να όμως που έγινε. Το είπαμε και το κάναμε: ένα σύμβολο προόδου της Μακεδονίας και όλης της Ελλάδας».
Ο πρωθυπουργός υπογράμμισε πως το έργο θα διευκολύνει τη μετακίνηση των πολιτών. «Ακούσαμε για τις αμέτρητες δυσκολίες που το έργο συνάντησε, θέλοντας να αναδείξει τα σπάνια μνημεία που έκρυβε αυτός ο ιστορικός τόπος» σημείωσε, ενώ αναφερόμενος στα σχέδια επέκτασης του Μετρό επεσήμανε:
«Όλοι αναγνωρίσαμε τη σημασία που η επέκτασή του θα φέρει αναβαθμίζοντας τη ζωή στις συνοικίες από τις οποίες θα περνά. Να επαναλάβω και να κρατήσω τη δημόσια δέσμευση του κ. Εξάρχου, έστω και αν ήταν ένα lapsus, ότι η επέκταση του Μετρό στην Καλαμαριά θα είναι έτοιμη τον Νοέμβριο του 2025. Να επαναλάβω την προσωπική μου δέσμευση ότι το Μετρό θα επεκταθεί και στη δυτική Θεσσαλονίκη».
Εστιάζοντας στα προβλήματα και τις καθυστερήσεις που καταγράφηκαν μέχρι την ολοκλήρωση του έργου είπε πως «σε αυτή η πολυετής δεκαετής εμπειρία της κατασκευής του Μετρό καθρεφτίζονται όλες οι παθογένειες».
Χρ. Σταϊκούρας: Στιγμές δικαίωσης – Η πόλη ενισχύει την αυτοπεποίθησή της, αλλάζει σελίδα
Για ιστορικές στιγμές, στιγμές δικαίωσης, που η Θεσσαλονίκη περίμενε για χρόνια μίλησε ο υπουργός Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας κατά τον χαιρετισμό του στα εγκαίνια. Μετά από παλινωδίες δεκαετιών, η σύμβαση του έργου υπεγράφη, είπε ο κ. Σταϊκούρας, θυμίζοντας ότι στην πορεία του το έργο αποτέλεσε αντικείμενο σφοδρών πολιτικών – και όχι μόνο – αντιπαραθέσεων, που επέφεραν καθυστερήσεις και επιβάρυναν την καθημερινότητα των πολιτών, ενώ καλλιέργησαν καχυποψία και αμφιβολίες για την αποτελεσματικότητα του κράτους.
Ο υπουργός σημείωσε ότι επιστήμονες, μηχανικοί, αρχαιολόγοι, εργαζόμενοι στον κατασκευαστικό κλάδο, υπάλληλοι της δημόσιας διοίκησης και πολιτικοί πίστεψαν στο όραμα και εργάστηκαν για αυτό. Τόνισε δε ότι η κυβέρνηση με σχέδιο, σεμνότητα, επιμονή και σε συνεργασία με τη διοίκηση της Ελληνικό Μετρό. «Η Θεσσαλονίκη αποκτά και μετρό και αρχαία όπως είχαμε δεσμευθεί».
Ο κ. Σταϊκούρας ανέφερε ακόμη πως το Μετρό Θεσσαλονίκης είναι ένα από τα πιο μεγάλα έργα στην Ελλάδα σε όρους τεχνικών απαιτήσεων και κόστους και η ολοκλήρωσή του δεν θα ήταν δυνατή χωρίς τη συνδρομή της Ευρωπαϊκής Ένωσης. «Η Θεσσαλονίκη αποκτά ένα μετρό σύγχρονο με υψηλές προδιαγραφές ποιότητας και ασφάλειας», τόνισε.
Είπε ακόμη ότι η Θεσσαλονίκη αναβαθμίζεται και γίνεται πιο φιλική στους κατοίκους και τους επισκέπτες της, ενώ θωρακίζεται με έναν παράγοντα ανάπτυξης και ενισχύει τον γεωστρατηγικό της ρόλο. «Η Θεσσαλονίκη ενισχύει την αυτοπεποίθησή της, αλλάζει σελίδα».
Ν. Ταχιάος: Τέλος μιας περιπέτειας, εφαλτήριο για το μέλλον
Τον ενθουσιασμό του για την παράδοση του Μετρό Θεσσαλονίκης εξέφρασε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Νίκος Ταχιάος κατά την ομιλία του στα εγκαίνια του εμβληματικού έργου.
«Η Θεσσαλονίκη αποκτά το Μετρό της, είναι τιμή και χαρά για εμένα που τη χρωστώ στον Κυριάκο Μητσοτάκη που μου εμπιστεύθηκε αυτή τη θέση» ανέφερε και υπογραμμίζοντας τη σημασία της σημερινής ημέρας συνέχισε:
«Για κάποιους από εμάς η σημερινή μέρα είναι το τέλος ενός κύκλου. Για τους Θεσσαλονικείς είναι το τέλος μίας περιπέτειας, που τροφοδοτήθηκε από τις παθογένειες προηγούμενων δεκαετιών, πολιτικές και οικονομικές. Είναι το έργο που αναμετρήθηκε με την τοξικότητα της εποχής αλλά τελικά κατέληξε σε ένα εκπληκτικό αποτέλεσμα. Η πραγματικότητα είναι μπροστά μας και αυτή είναι η απάντηση».
Ν. Κουρέτας: Η πόλη αποκτά ένα μέσο σύγχρονο, αξιόπιστο, ασφαλές
«Ένα μεγάλο ταξίδι τελείωσε, ένα νέο αρχίζει», επεσήμανε ο διευθύνων σύμβουλος της Ελληνικό Μετρό, Νικόλαος Κουρέτας, στα εγκαίνια. «Η Θεσσαλονίκη αποκτά ένα μέσο σταθερής τροχιάς, σύγχρονο, αξιόπιστο, ασφαλές και φιλικό προς το περιβάλλον», είπε ο κ. Κουρέτας, εξηγώντας πως τα εμπόδια ήταν πολλά, αλλά υπήρχε πάντα βούληση και προσπάθεια να ξεπεραστούν.
«Μέσα στον κορωνοϊό οι εργασίες δεν σταμάτησαν, αντιθέτως τις επιταχύναμε. Ήρθε η κρίση στην επάρκεια και τις τιμές, αλλά πάλι δεν κόψαμε ρυθμούς, με τον Άκτωρα και τη Hitachi προχωρήσαμε μαζί», ανέφερε.
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στον σταθμό Βενιζέλου, τον οποίο χαρακτήρισε στολίδι, τονίζοντας: «Μοναδικός, ένα παγκόσμιο τοπόσημο. Προορισμός που δείχνει τη θέλησή μας να ενώσουμε την ιστορία και τον πολιτισμό της πόλης με τον σύγχρονο κόσμο, σε έναν σταθμό μετρό. Με πολιτισμένο τρόπο, ήμασταν όλοι ενωμένοι σε αυτόν τον σκοπό. Τα προηγούμενα χρόνια, όταν έπρεπε να παρθούν κρίσιμες αποφάσεις, εξετάσαμε όλα τα δεδομένα και προχωρήσαμε για να φτάσουμε εδώ».
Χρ. Σταϊκούρας: Στιγμές δικαίωσης – Η πόλη ενισχύει την αυτοπεποίθησή της, αλλάζει σελίδα
Για ιστορικές στιγμές, στιγμές δικαίωσης, που η Θεσσαλονίκη περίμενε για χρόνια μίλησε ο υπουργός Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας κατά τον χαιρετισμό του στα εγκαίνια. Μετά από παλινωδίες δεκαετιών, η σύμβαση του έργου υπεγράφη, είπε ο κ. Σταϊκούρας, θυμίζοντας ότι στην πορεία του το έργο αποτέλεσε αντικείμενο σφοδρών πολιτικών – και όχι μόνο – αντιπαραθέσεων, που επέφεραν καθυστερήσεις και επιβάρυναν την καθημερινότητα των πολιτών, ενώ καλλιέργησαν καχυποψία και αμφιβολίες για την αποτελεσματικότητα του κράτους.
Ο υπουργός σημείωσε ότι επιστήμονες, μηχανικοί, αρχαιολόγοι, εργαζόμενοι στον κατασκευαστικό κλάδο, υπάλληλοι της δημόσιας διοίκησης και πολιτικοί πίστεψαν στο όραμα και εργάστηκαν για αυτό. Τόνισε δε ότι η κυβέρνηση με σχέδιο, σεμνότητα, επιμονή και σε συνεργασία με τη διοίκηση της Ελληνικό Μετρό. «Η Θεσσαλονίκη αποκτά και μετρό και αρχαία όπως είχαμε δεσμευθεί».
Ο κ. Σταϊκούρας ανέφερε ακόμη πως το Μετρό Θεσσαλονίκης είναι ένα από τα πιο μεγάλα έργα στην Ελλάδα σε όρους τεχνικών απαιτήσεων και κόστους και η ολοκλήρωσή του δεν θα ήταν δυνατή χωρίς τη συνδρομή της Ευρωπαϊκής Ένωσης. «Η Θεσσαλονίκη αποκτά ένα μετρό σύγχρονο με υψηλές προδιαγραφές ποιότητας και ασφάλειας», τόνισε.
Είπε ακόμη ότι η Θεσσαλονίκη αναβαθμίζεται και γίνεται πιο φιλική στους κατοίκους και τους επισκέπτες της, ενώ θωρακίζεται με έναν παράγοντα ανάπτυξης και ενισχύει τον γεωστρατηγικό της ρόλο. «Η Θεσσαλονίκη ενισχύει την αυτοπεποίθησή της, αλλάζει σελίδα».
Ν. Ταχιάος: Τέλος μιας περιπέτειας, εφαλτήριο για το μέλλον
Τον ενθουσιασμό του για την παράδοση του Μετρό Θεσσαλονίκης εξέφρασε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Νίκος Ταχιάος κατά την ομιλία του στα εγκαίνια του εμβληματικού έργου.
«Η Θεσσαλονίκη αποκτά το Μετρό της, είναι τιμή και χαρά για εμένα που τη χρωστώ στον Κυριάκο Μητσοτάκη που μου εμπιστεύθηκε αυτή τη θέση» ανέφερε και υπογραμμίζοντας τη σημασία της σημερινής ημέρας συνέχισε:
«Για κάποιους από εμάς η σημερινή μέρα είναι το τέλος ενός κύκλου. Για τους Θεσσαλονικείς είναι το τέλος μίας περιπέτειας, που τροφοδοτήθηκε από τις παθογένειες προηγούμενων δεκαετιών, πολιτικές και οικονομικές. Είναι το έργο που αναμετρήθηκε με την τοξικότητα της εποχής αλλά τελικά κατέληξε σε ένα εκπληκτικό αποτέλεσμα. Η πραγματικότητα είναι μπροστά μας και αυτή είναι η απάντηση».
Ν. Κουρέτας: Η πόλη αποκτά ένα μέσο σύγχρονο, αξιόπιστο, ασφαλές
«Ένα μεγάλο ταξίδι τελείωσε, ένα νέο αρχίζει», επεσήμανε ο διευθύνων σύμβουλος της Ελληνικό Μετρό, Νικόλαος Κουρέτας, στα εγκαίνια. «Η Θεσσαλονίκη αποκτά ένα μέσο σταθερής τροχιάς, σύγχρονο, αξιόπιστο, ασφαλές και φιλικό προς το περιβάλλον», είπε ο κ. Κουρέτας, εξηγώντας πως τα εμπόδια ήταν πολλά, αλλά υπήρχε πάντα βούληση και προσπάθεια να ξεπεραστούν.
«Μέσα στον κορωνοϊό οι εργασίες δεν σταμάτησαν, αντιθέτως τις επιταχύναμε. Ήρθε η κρίση στην επάρκεια και τις τιμές, αλλά πάλι δεν κόψαμε ρυθμούς, με τον Άκτωρα και τη Hitachi προχωρήσαμε μαζί», ανέφερε.
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στον σταθμό Βενιζέλου, τον οποίο χαρακτήρισε στολίδι, τονίζοντας: «Μοναδικός, ένα παγκόσμιο τοπόσημο. Προορισμός που δείχνει τη θέλησή μας να ενώσουμε την ιστορία και τον πολιτισμό της πόλης με τον σύγχρονο κόσμο, σε έναν σταθμό μετρό. Με πολιτισμένο τρόπο, ήμασταν όλοι ενωμένοι σε αυτόν τον σκοπό. Τα προηγούμενα χρόνια, όταν έπρεπε να παρθούν κρίσιμες αποφάσεις, εξετάσαμε όλα τα δεδομένα και προχωρήσαμε για να φτάσουμε εδώ».
Πηγή: nafteboriki.gr